View in Browser
Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019
www.a8inea.com
Democratic Socialists

Πολλά γράφονται τις τελευταίες μέρες για το νεοσοσιαλιστικό κύμα που διαπερνά το Δημοκρατικό κόμμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Bernie Sanders, που έθεσε και αυτός την υποψηφιότητά του για το προεδρικό χρίσμα αυτή την εβδομάδα, θεωρεί τον εαυτό του φυσικό ηγέτη αυτής της τάσης, δεν είναι όμως ο μόνος υποψήφιος που διεκδικεί τα ηνία του νέου προοδευτικού μπλοκ. Η νέα αστέρας του Δημοκρατικού κόμματος Alexandria Ocasio-Cortez, που όπως ο Bernie αυτοχαρακτηρίζεται "δημοκρατική σοσιαλίστρια", εξελίσσεται σε πραγματικό φαινόμενο στα κοινωνικά δίκτυα και παραπέρα, κι ας μη μπορεί να θέσει αυτή τη φορά υποψηφιότητα για πρόεδρος, εξαιτίας του νεαρού της ηλικίας της. Από την πλευρά τους, οι Ρεπουμπλικάνοι μοιάζει να απολαμβάνουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τους αντιπάλους τους ως καρικατούρες - κι ας έχουν αυτή την εποχή οι ίδιοι επικεφαλής τους την απόλυτη καρικατούρα πολιτικού.

Στη Νέα Υόρκη, θύμα του οξυμένου πολιτικού κλίματος έπεσε το περίφημο deal της Amazon για τη δεύτερη έδρα της, όπως σας είχαμε γράψει και την προηγούμενη εβδομάδα. Να κι ένα πιο αναλυτικό αφιέρωμα της αθηΝΕΑς στην υπόθεση, που δεν είναι σε καμία περίπτωση το απόλυτο μαύρο ή το απόλυτο άσπρο, όπως θα ήθελαν να μας κάνουν να πιστέψουμε οι δύο αντιμαχόμενες πλευρές.

Η μεγάλη στιγμή έφτασε, με την 91η απονομή των Όσκαρ να λαμβάνει χώρα την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου στο Dolby Theatre. Η μεγάλη αυτή γιορτή του σινεμά, φέτος ειδικά, με τις 10 υποψηφιότητες της "Ευνοούμενης" γίνεται εκ των πραγμάτων και ελληνική υπόθεση, με όλους εμάς να προσβλέπουμε σε μία ή και περισσότερες βραβεύσεις της ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, που θα επισφραγίσουν την εξαιρετική πορεία του αυτά τα 15 περίπου χρόνια. Πάμε να δούμε, λοιπόν, τις υποψηφιότητες στις πιο σημαντικές κατηγορίες, εκεί όπου η αγωνία κορυφώνεται κάθε χρονιά, και να αποπειραθούμε να δώσουμε και τα δικά μας προγνωστικά.

Η συνέχεια του άρθρου, εδώ.

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 70% των εργαζομένων παγκοσμίως δουλεύουν απ’ το σπίτι. Ανάμεσά τους κι εγώ. Σε πολλούς η ευέλικτη απασχόληση ακούγεται σαν όνειρο - και πολλές φορές είναι! Όχι όμως πάντα.

Ένα συνηθισμένο σενάριο τηλεργασίας εκτυλίσσεται κάπως έτσι... Το ξυπνητήρι σου χτυπάει 10 λεπτά πριν την ώρα που αρχίζεις δουλειά, ανοίγεις το λάπτοπ και ξεκινάς. Δεν σου περνάει από το μυαλό να ντυθείς -εφόσον δεν θα σε δει κανείς- και το να δουλεύεις ξαπλωτός στο καναπέ ήταν πάντα το όνειρό σου. Αυτό το σενάριο επαναλαμβάνεται μέχρι να σε πιάσει η μέση σου ή να βαρεθείς να βλέπεις τον εαυτό σου με τις πιτζάμες. Κάπου εκεί αναρωτιέσαι: γιατί δουλεύεις από το σπίτι;

Για να εκμεταλλευτείς τα θετικά αυτού του τρόπου εργασίας, να είσαι παραγωγικός και να προλαβαίνεις τα ενίοτε αρνητικά, ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές.

Η συνέχεια του άρθρου, εδώ.

Στην γκαλερί Kalfayan στην Αθήνα παρουσιάζεται η εξαιρετικά δυναμική δουλειά "Topography of the Mind" της Μαριάννας Γκιόκα. Η καλλιτέχνης αποδίδει στον καμβά, με μία ιδιαίτερη γραφή, τις εικόνες του ουρανού συνθέτοντας μια "τοπογραφία του ανθρώπινου νου", μέσα από έργα που "επιτυγχάνουν να εκμηδενίσουν τα όρια χρόνου και τόπου, οδηγώντας τον θεατή σε μια ονειρική εξερεύνηση του ατομικού και συλλογικού ασυνείδητου".

Οι λεπτές γραμμές από σινική μελάνη, διασκορπισμένες αριστοτεχνικά σε πυκνά σύννεφα λαδιού, μαγνητίζουν το βλέμμα και σε καλούν να "περπατήσεις" μέσα στον καμβά. Αναμφίβολα το πιο δυναμικό έργο είναι αυτό που, τοποθετημένο σε δύο τσιμεντόλιθους, καλύπτει τη μεγάλη πλευρά του χώρου με διάσταση 3x5 μέτρων. Σε υποβάλλει και σε μεταφέρει σε μια άλλη διάσταση, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως τα υπόλοιπα, μικρότερων διαστάσεων, έργα υπολείπονται σε μαεστρία.

Η δουλειά αυτή κατά τη γνώμη μου ξεχωρίζει και καθηλώνει, διότι περιέχει ένα μαγικό, ανήσυχο και σύγχρονο άγγιγμα στην απόδοση του αιώνιου ουράνιου τοπίου. #MustSee

Around the World in 80 Days
του Λευθέρη Πλακίδα

Τα νησιά αποτελούν ιδανικό προορισμό για να γιορτάσει κανείς το Πάσχα - την άνοιξη έχουν κάτι διαφορετικό απ' ότι το καλοκαίρι. Δεν έχουν τουρίστες, δεν έχουν αγχωμένους ντόπιους που προσπαθούν να γίνουν καλοί οικοδεσπότες και να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες τουρισμού. Έχουν μια αυθεντικότητα, μία πιο ρεαλιστική αίσθηση του πώς είναι η ζωή σ' ένα μικρό, απομακρυσμένο τόπο, εκτός σεζόν.

Η Αστυπάλαια είναι μακριά. Αν θέλεις να περάσεις ένα ωραίο ανοιξιάτικο τριήμερο εκεί, υπάρχει και αεροπορική σύνδεση, αρκεί να προλάβεις να κλείσεις το εισιτήριό σου εγκαίρως. Γλιτώνεις έτσι πολλές ώρες από το τριήμερό σου. Αλλιώς, η μόνη λύση είναι το καράβι... Στην περίπτωση αυτή χρειάζεσαι περισσότερες μέρες διαμονής για να αξίζει τον κόπο, καθώς το δρομολόγιο διαρκεί αρκετές ώρες. Αν πάρεις καμπίνα, κάτι γίνεται! Η αίσθηση πάντως που θα έχεις όταν θα μπεις στο πλοίο για την επιστροφή, εκεί κάπου στα τέλη Απριλίου, θα είναι αυτή της πληρότητας και της χαράς και θα σε κάνει να διαπιστώσεις ότι "άξιζε τον κόπο".

Η συνέχεια του άρθρου, εδώ.

If Tasting is a Crime, I Plead Guilty
της Μαρίας Τριτάρη

Ένα παλιό αρχοντικό, ένας ταλαντούχος chef, μια δεμένη ομάδα προσωπικού. Σε όλα αυτά προσθέστε τη σταθερή ποιότητα, την ευρηματικότητα, το ζεστό φωτισμό, την απαλή μουσική και την προσεγμένη διακόσμηση, ώστε να έχετε τη συνταγή της επιτυχίας του εστιατορίου Aleria, το οποίο δεν καλείται πια να αποδείξει τα προσόντα του, καθώς έχει καθιερωθεί ως γαστρονομικός προορισμός για Έλληνες, αλλά και ξένους λάτρεις του καλού φαγητού.

Ο chef Γκίκας Ξενάκης διαθέτει τη μαεστρία να επιλέγει αγαπημένα μας φαγητά που φέρνουν στο νου την ελληνική οικογενειακή θαλπωρή, τα οποία, με το μαγειρικό του ταλέντο, μετατρέπει σε γκουρμέ θαύματα! Δεν θα ήθελα όμως να σας κουράσω άλλο με λόγια, προτιμώ να αφήσετε τη φαντασία σας ελεύθερη και μέσα από εικόνες και περιγραφές να ζήσετε μαζί μου ένα όμορφο γαστρονομικό ταξίδι στα γνώριμα, ελληνικά γευστικά μονοπάτια στα οποία θα μας οδηγήσει ο αγαπημένος chef, με εφόδιο το νεοελληνικό μενού του.

Η συνέχεια του άρθρου, εδώ.

"Η Παρουσία Μου Κάτω Από τα Πόδια Σου", του Χρήστου Πυθαρά, εκδόσεις Αστάρτη:

Νομίζω κανείς τους δεν είχε όρεξη να πει την αλήθεια
Έτσι αποφασίσαμε να κοιταζόμαστε στα μάτια χαρωπά
Με την ασφάλεια και τη σιγουριά για το άλλοθί μας
Μόνο η μυρωδιά από τα τασάκια χαλούσε κάπως 
στην ατμόσφαιρα μια μικρή παραφωνία
Μα πού και πού είναι προτιμότερο ορισμένες 
αισθήσεις μας να παραβλέπονται
Εξάλλου, περάσαμε τόσα για να φθάσουμε εδώ


Ηθοποιοί και θεατές ψάχνουμε την αλήθεια. Για μένα που είμαι ηθοποιός, το να είμαι αληθινός στη σκηνή ή σε ένα πλάνο αποτελεί ουσιώδες ζήτημα. Τι σημαίνει όμως να είναι ένας ηθοποιός αληθινός; Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Είναι κάτι που απασχολεί όλους όσοι εμπλέκονται με την τέχνη της υποκριτικής. Η γλώσσα του σώματος προδίδει. Τα μάτια μιλούν από μόνα τους. Το παραπάνω ποίημα μου θύμισε κινηματογραφικό πλάνο: ένα δωμάτιο με λιγοστά έπιπλα, η μυρωδιά από τα τσιγάρα στο τασάκι, δύο πρόσωπα το ένα απέναντι στο άλλο. Ας αφήσουμε τα βλέμματά τους να συναντηθούν...

Agenda

Για τις δύο πρώτες ταινίες της τριλογίας "Somm" του Jason Wise σας γράψαμε τις προηγούμενες εβδομάδες στην αθηΝΕΑ. Όσο για το τρίτο του ντοκιμαντέρ, "Somm III", θα έχουμε την ευκαιρία να το απολαύσουμε σε μια ιδιωτική προβολή στο Grand Ballroom C του Ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου. Πρόκειται για μια κριτική ματιά στη διαδικασία αξιολόγησης των κρασιών, με αφετηρία την περίφημη οινογνωσία "Judgment of Paris" του 1976, κατά την οποία ο Βρετανός έμπορος κρασιού Steven Spurrier έπεισε μια ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων να συμμετάσχουν σε μια ανταγωνιστική τυφλή δοκιμή γαλλικών και καλιφορνέζικων κρασιών, φέρνοντας τα όσα μέχρι τότε πίστευε ο οινικός κόσμος πάνω κάτω. Μένει να δούμε αν η νέα οινογνωσία που θα παρακολουθήσουμε στο "Somm III" θα έχει ανάλογα αποτελέσματα. Περισσότερες πληροφορίες, εδώ.

TWEET
Spread the word! Δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση για εμάς από το να στέλνετε την αθηΝΕΑ σε ανθρώπους που πιστεύετε ότι θα την εκτιμήσουν. Πείτε σε φίλους και γνωστούς για την αθηΝΕΑ εύκολα και γρήγορα, μέσα από τη φόρμα αυτή#SharingIsCaring

Copyright © 2018 αθηΝΕΑ,All rights reserved.
You are receiving this email as a subscriber
of www.a8inea.com daily newsletters.
αθηΝΕΑ,Δημ. Σούτσου 39
Αθήνα 11521